Alla inlägg den 4 maj 2012

Av Sofie - 4 maj 2012 14:45

Sushi;
Smakade det för första gången 2009 och det var kärlek vid första ögonkastet. Den perfekta maten som alltid funkar i alla lägen och man blir inte sådär jobbigt äckligt mätt heller. Förvånar mig att inte fler människor tycker om sushi. Många hakar upp sig på "jaa men det är ju rå fisk". Hell no. Man måste ju inte ta det om man inte vill utan kan köra ex avokado istället.
Själv brukar jag köra på vegetarisk sushi. Min absoluta favoritbit är tofu. Kunde jag äta det 7 dagar i veckan skulle jag göra det utan tvekan. Dessutom med soya och wasabi till blir det underbart.
 

Vaniljglass;
En klassiker! Glass finns numera i så många smaker men enligt  mig finns det i längden ingenting som slår vaniljglass. Speciellt på sommaren. Man behöver inte lägga till någonting, inte ens chokladsås, det smakar super ändå. Kan lätt käka upp ett 2 liters GB-gräddglass paket för mig själv över en kväll. Inga problem. Även supergott att smälta glassen lite så det blir milkshake.
 

Scones;
Favoritbrödet alla gånger. Allra helst ska de vara nybakade, lite sådär lagom varma och ätas med marmelad och creme cheese. Waynees coffe har utsökta scones , köper alltid dem när jag går dit. Skulle kunna trycka i mig hur många som helst ärligt talat. Prövade baka hemma själv en gång men det blev inte riktigt lika bra som de man köper på cafe.
 

Jordnötssmör;
Låter ju väldigt sunt. Men guuud så gott det är. Älskar det. Kan sitta och äta det ur burken direkt.
 

Naturgodis;
Favoritsnacks. Tyvärr sjukt dyrt. Tycker det känns mer "fräsht" än vanligt godis och helt ärligt smakar det bättre också. Favoriten är helt klart de yoghurtdoppade frukterna.
 

Dadlar;
Det kanske inte ser så himla gott ut men där tror ni fel. Detta är frukten från himmelriket. Ganska söta, smakar nästan som godis. Kan föräta mig på dessa små söta saker.
 

Crepes;
Längesedan jag åt det nu men det som är så bra med crepes är att man kan fylla dem med i princip vad man vill. Passar både vegetarianer som köttätare. Måste äta det snart. Ljuvligt.
 

Av Sofie - 4 maj 2012 14:36

Tänkte börja med listor. Ska varje dag ha ett ämne med sju olika saker jag tycker om.

Dag 1 : 7 ätbara saker jag tycker om
Dag 2 : 7 djur jag tycker om
Dag 3 : 7 program jag tyckt/tycker om
Dag 4 : 7 drickbara saker jag tycker om
Dag 5 : 7 låtar jag tycker om
Dag 6 : 7 länder jag tycker om
Dag 7 : 7 stunder jag minns

Presentation

What doesn´t kill you makes you stronger

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Frågor


Ovido - Quiz & Flashcards