Alla inlägg den 13 maj 2012

Av Sofie - 13 maj 2012 22:19

Denna vecka har gått ruskigt snabbt. Fast det har ändå varit en bättre vecka måste jag få säga.
Veckan startade dåligt och jag mådde inte bra alls med mig själv. Hade mycket ångest, hade tappat i vikt och kände mig både trött och svag och deprimerad. Orkade liksom inte riktigt med någonting. Fick panik då jag såg mig själv i spegeln, äcklades utav mig själv och blev ledsen för att jag insåg att fortsätter jag såhär i den här riktningen kommer jag snart vara väldigt illa ute igen. Hetsade förtvivat i mig 1½ liter gräddglass i ett desperat försök att omvända allting. Grät mig till sömns den kvällen.

Dagen efter startade upp mycket bättre och jag insåg att jag måste ta tag i mig själv nu så jag började försöka följa ett slags matschema jag tidigare haft på mando. Små och regelbundna måltider igen. Märkte hur pass mycket gladare jag blev av att få i mig relgelbunden näring. Hur mycket det gjorde för mitt psyke. Måendet började stiga och även orken. Så himla härligt att äntligen orka. Orka gå utanför dörren och ta sig en mysig promenad utan att bli helt flåsig och anfådd.Utan att känns svimningskänslor. Att lite mat kan göra så mycket. Men det kan det.

Jag har varit ganska social i veckan. Träffat mycket folk. Haft en mysig lördag hemma hos mig med Elin och Angelica med film och bakning. Trevligt att träffa er flickor! Märker hur jag mår så pass mycket bättre av att umgås med folk än när jag sitter ensam hemma. Jag är ingen ensamvarg. Egentligen hatar jag ensamheten. Skulle helldre föredra att alltid ha folk omkring mig men pga min låga energinivå har jag inte orkat träffa folk.
Denna lördag fick mig att inse hur mycket livet är värt. Och hur rysligt gott det är med bärkakor, haha. Bakade seriöst de godaste kakorna i värdshistorien.

Denna dag har gått i pluggandets tecken. Har varit iväg och skrivit en fysiktenta som jag hoppas hoppas hoppas gick bra. Inte helt världen om det inte skulle göra det heller men man kan ju alltid hoppas på det bästa.

Hoppas er vecka varit bra!

         

Presentation

What doesn´t kill you makes you stronger

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Frågor


Ovido - Quiz & Flashcards