Alla inlägg den 6 maj 2012

Av Sofie - 6 maj 2012 22:31

Lejon;
Mitt absoluta favoritdjur. Så vackra, stolta, mäktiga på något sätt. Lejon för mig står för så många saker. Mod, styrka och andra fina positiva egenskaper. Jag är lycklig som redan har fått chansen att jobba med dem en gång tidigare i livet. Fler gånger ska det bli. Tänker även i framtiden tatuera in just ett lejon någonstans på kroppen.
  

Elefant;
Nu menar jag absolut inte att jag ser ut som en elefant eller någonting sånt. Tycker elefanter är rysligt söta med sina små snablar. Kom igen, vem älskar inte Dumbo liksom?
 

Delfin;
Jag minns att jag ville bli delfinskötare när jag var liten. Få jobba på kolmården på deras delfinarium, vilken dröm!
Delfiner ser alltid så snälla och glada ut. Fyllda med lek, lust och glädje. Dessutom är de sjukt smarta. Ett livsmål innan jag dör är att simma med delfiner.
 

Lemur;
Min favoritprimat. Även de ser så snälla och vänliga ut. Jobbade med lemurer på Furuvik i 2an. Det var kul. Om jag var tvungen att välja bara en primat att jobba med skulle det som sagt bli lemurer.
 

Pingvin;
Dessa tossiga små sötnosar. Man behöver bara se på dem några sekunder för att bli glad. Bara titta på hur de går och rör sig. Skulle vilja åka och forska om /studera pingviner i framtiden.
 

Gepard;
Dessa underbart vackra kattdjur jobbade jag med i Namibia. Helt galet kär i dem. Hade jag varit ett djur hade jag nog varit en gepard tror jag.
 

Isbjörn;
Söta, ulliga, gulliga. Dock superfarliga och inte att leka med. Synd att det är så nedrans kallt där de bor och att jag fryser lätt, annars hade jag gärna velat jobba med isbjörnar.
 

Presentation

What doesn´t kill you makes you stronger

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Frågor


Ovido - Quiz & Flashcards