Direktlänk till inlägg 27 februari 2014

Ilska och frustration!

Av Sofie - 27 februari 2014 22:41

Idag har inte varit en särskilt bra dag mina vänner. 
Jag har känt mig så arg, ledsen och frustrerad hela dagen och inte varit särskilt härlig att hänga med om man säger så. 

Mest ilska och frustration känner jag över min sjukdom och mina demoner i huvudet. Jag blir så trött på att de fortfarande, efter nästan 13 år finns kvar inom mig. Jag önskar bara de skulle försvinna. Känns ibland som att jag försökt allt. Jag menar, hur jävla mycket hjälp har jag inte fått utav olika psykologer och behandlingar? Varför har jag så svårt att ta till mig hjälpen jag får? Jag blir ARG på mig själv. 

Visst har jag gjort framsteg de senaste åren, ja. Jag har numer en sund vikt och äter betydligt bättre än jag tidigare gjort MEN ändå har jag kvar alla elaka demoner inom mig. De är som att de vägrar släppa mig. Inte undra på att jag går med daglig huvudvärk så mycket som de håller på därinne i huvudet, höhö. 

Nejmen helt ärligt. Blir så trött ibland bara. För rösterna jag har i huvudet och tvångstankarna jag har förstör så himla himla mycket. Skulle vilja få känna mig fri för en gångs skull. Fri från alla tankar och måsten. Mina röster får mig ibland att må så dåligt och bli så psykiskt utmattad att jag bara ligger i sängen och gråter. Man sugs verkligen på all energi. Och jag vet att kompisar och jobb har blivit lidande pga detta. Hur ofta har inte saker och ting avbokats? Jag känner mig som en urusel människa. 

Sedan är det den där andra diagnosen också. Som jag aldrig pratar om i normalt fall. Som jag skäms för otroligt mycket och har förnekat i många år ända tills för något år sedan. Asperger. Den orsakar även den mycket problem i vardagen för mig. Mer problem än vad jag kanske vill erkänna. Den gör det ännu svårare för mig att bli av med tvång/dåliga tankar. Den gör så det blir svårt för mig med stora förändringar. Att förändra på ett beteende jag haft med mig de senaste 13 åren. Jag ska inte skylla allt mitt måeende på Asperger men det spelar in en del. 
Jag tror ingen förstår hur det är att ha Asperger(om man inte har det själv då) så ni kan omöjligt veta hur det känns för mig. Det är ett handikapp som inte går att bota eller ta bort. Det kommer alltid finnas med mig. 



Har spytt ut all min ilska nu över diverse sjukdomar. Försöker lämna den här skitdagen bakom mig!

  

 
 
Ingen bild

AspergerTvilling J

28 februari 2014 12:43

Jag hoppas det hjälper ifall litegrann när jag berättar att jag förstår exakt vad det är frågan om och vad du pratar om <3

Kan babbla hur länge som helst om hur jag förhåller mig till samma problem och hur jag lärt mig hantera det men vi tar det på något annat ställe & sätt än här. Låt oss samanfatta att jag INTE försöker bli av med dem, det har motsatt effekt.

Glädje och kärlek från mig till dig, du är starkast i världen! :)

 
Ingen bild

I

28 februari 2014 19:14

Åh, jag var igår på väg att fråga om ev. AS-diagnos/problematik med tanke på dina stora symptom men höll tyst. Men nu vet jag att jag inte var ute och cyklade helt i alla fall... :)

Sofie

2 mars 2014 11:28

Now you know :)

 
diktera/sofie

diktera/sofie

2 mars 2014 01:05

jag har oxå asperger<3 avskyr den diagnosen och vill inte acceptera den
vill ju bara vara "normal" som alla andra, och speciellt under högstadiet var det så man är så känslig i den åldern man både vill och måste passa in i normen men samtidigt känns det som man hela tiden missade något

ett tips för dåliga dagar!
lyssna på glad musik typ salsa eller zumba,sök på spotyfy svårt att deppa när du bara vill hoppa upp och dansa

http://framtidstro.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 27 november 2019 13:42


Har inte använt denna plattform på länge. Har väl typ inte orkat skriva, även om jag hade varit i stort behov utav det. Blir jävligt ledsen när jag läser mina tidigare inlägg, jämför med nu och inser att "nä det har fan inte hänt så mycket i mitt liv...

Av Sofie - 13 juni 2017 20:07

Nu är det sista veckan i skolan för mig, och jag kan ju verkligen säga att tiden har gått sjukt snabbt egentligen. Den 21a augusti 2016 startade utbildningen och jag tänkte då att "men guud det är ju hur lång tid som helst kvar tills juni 2017" men n...

OMG

Av Sofie - 20 maj 2017 00:10


Asså OMG vad längesedan jag bloggade. Sjuhelsike längesedan, haha. Typ sisådär ett halvår. Det händer på något sätt så mycket saker i mitt liv, rätt mycket kaotiska saker just nu. Mycket motgångar kan man säga. Ibland stannar man upp och tänker "hur ...

Av Sofie - 29 december 2016 23:52

Hehe, hejsan svejsan. Såg igår att jag la ut mitt senaste inlägg den 3e december vilket ju var ett bra tag sedan. Jag överdriver inte när jag säger att det har varit galet mycket i skolan för mig nu innan lovet. Vi har haft många scenredovisningar , ...

Av Sofie - 3 december 2016 19:47


Har ju alltid sagt det, att jag är en enorm känslomänniska. Många har irriterat sig och stört sig på detta. Som att det inte är okej att få visa sina känslor öppet. Här i vårat samhälle i Sverige ska man helst försöka hålla allting inom sig, inte öpp...

Presentation

What doesn´t kill you makes you stronger

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Frågor


Ovido - Quiz & Flashcards