Alla inlägg den 20 november 2010

Av Sofie - 20 november 2010 16:41

Har funderat ganska mycket angående framtiden. Vad jag vill göra och så. Det finns verkligen en djungel utav saker att göra (märkte jag igår på SACOmässan)och det gjorde min lite förvirrad. Jag trodde jag var säker på vad jag ville men nu är jag inte lika säker längre.


Jag vet iallafall att jag vill bort härifrån. Bort ifrån Stockholm, vad folk än säger. Jag tänker faktiskt vara lite egoitiskt och skita i vad folk har att säga om det. För jag kan inte genomgå hela mitt liv och alltid lyssna på vad de runt omkring mig säker. Det har jag redan gjort för mycket. Jag ska bort ifrån den här staden och alla dåliga/jobbiga minnen som finns här. Har allt för mycket jobbiga minnen ifrån Stockholm som jag aldrig kommer bli av med så då är det bra att flytta till ett nytt ställe och starta ett nytt liv där med enbart bra minnen. För även om livet är bättre nu kommer de dåliga sakerna alltid finnas kvar inom mig. Vissa ställen,saker, dofter, smaker, låtar kommer alltid påminna mig om det dåvarande. Det dåliga.


Mina planer/drömmar är en flytt. Först vill jag bege mig ner till Göteborg. Plugga marinbiologi tror jag. Sedan vill jag sikta på att bege mig ut till andra varmare breddgrader. Har siktet inställt på  antingen USA eller Australien. Eller varför inte båda? Sen ska jag göra fler volontärjobb i Afrika , det är ett som är säkert. Älskar Afrika allt för mycket för att inte komma tillbaka dit.


Ingen djävul får sätta stopp för mina framtidsplaner!


    




                                           


Presentation

What doesn´t kill you makes you stronger

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Frågor


Ovido - Quiz & Flashcards