Alla inlägg den 27 november 2010

Av Sofie - 27 november 2010 22:55

Nu är äntligen den här långa dagen över och jag sitter framför datorn med en stor kopp te och en skål med russin och mandlar och försöker varva ner. Det har vartit mycket idag för mig. Dock har jag haft kul.


Har spenderat 5½ timme ute i det iskalla vädret. Inte kul alls. Jag hade mycket kläder på mig visst, och frös inte alls om kroppen faktiskt(jag som alltid brukar frysa)men däremot var jag dum och hade glömt fötterna. Så jag höll nästan på att förfrysa mina små fossingar där ett tag. Det var ungefär efter 1 timme det var som värst. Fötterna var så kalla så det gjorde ont, och jag var nära till tårarna flera gånger. Jag och min kompis sa att när vi får en paus då går vi härifrån. Men sedan på något mirakulöst sätt blev plötsligt fötterna kokheta istället och jag orkade fortsätta de resterande timmarna.

Men lite enformigt var det ändå. Tänk er att göra i princip samma sak i 5½ timme. Men det var ändå en erfarenhet jag bär med mig. Och det blev faktiskt riktigt kul i slutet.


Träffade en trevlig man vid namn Mark Levengood. Mycket kul. Det var nog det roligaste med hela dagen. Kul att filma med Mark. Både han och jag frös stjärten av oss i slutet så vi körde en liten dance battle emot varandra för att hålla värmen uppe   .


  

Av Sofie - 27 november 2010 06:42

Godmorgon! Idag är jag uppe med tuppen. Har varit vaken sedan 05.00 imorse och absolut inte kunnat somna om. Anledningen är det jag ska göra idag. Ska ut på äventyr i stora staden med två klasskompisar. Vad vi ska ha för oss kommer ni få se senare, närmare bestämt den 13e december på TV4   .

Det som är mindre roligt är att jag hört att det tydligen ska bli väldigt kallt ute idag. Och jag som hatar kyla. Får klä på mig lager på lager när jag ska ut idag. Sitter här nu med;

strumpbyxor,tights,1 par jeans och 2 par mjukisbyxor plus 2 par t-shirts , 3 par tjocktröjor , 2 koftor och 1 dunjacka. Tror ni jag klarar mig? Hihi. Om jag fryser idag är det helt sjukt. Då är det seriöst något fel på mig. Det jobbiga är bara om jag skulle bli kissnödig under dagen. Behöva ta av sig allting. Det vore ett heltidsjobb bara det.

Men som sagt. Ser fram emot dagen.


Nu insåg jag nyss att jag har typ 1 timme kvar innan det är dags för mig att bege mig hemifrån, med andra ord hade jag kunnat sova 1 timme längre. Men jag är ju som jag är, går upp otroligt mycket tidigare än nödvändigt. Tror alltid det ska ta så lång tid att göra sig iordning men det går ofta snabbare än trott.

Sitter och peppar upp mig själv med lite julkalendrar såhär inför jul. Det är december nästa vecka. Herrejösses!


Vilken gillar ni bäst? Själv ÄLSKAR jag greveholm. Har filmerna hemma och kan varje replik från dem. Men nu sitter jag och ser på Julens hjältar. Någon som minns den?



Lite småmysig sådär.


  

Bild tagen igår


Presentation

What doesn´t kill you makes you stronger

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Frågor


Ovido - Quiz & Flashcards