Direktlänk till inlägg 16 maj 2012

Matte matte matte

Av Sofie - 16 maj 2012 22:14

Har känt mig duktig idag och pluggat matte med en kille från skolan som så snällt erbjöd sig att hjälpa mig. Tänk att det finns så fina människor. Jag borde bli bättre på att uppskatta dem. Orkade bara 1½ timme men bättre det än ingenting.

Men jag blir så ledsen och besviken över att jag inte orkar hålla min koncentration uppe längre än så. Det är som att huvudet inte riktigt vill hänga med. Jag försöker så mycket men det jag försöker lära mig går in genom ena örat och ut genom det andra. Ändå äter jag bättre nu än för bara någon vecka sedan. Borde det inte bli bättre då? Känns som att kroppen prioriterar allt jag får i mig just nu och hjärnan kommer i andra eller något. Haha.
Tänker gå in på en ny diet den här veckan som jag kallar för "unna sig -dieten" vilket går ut på att det jag är sugen på  tänker jag äta. Spelar ingen roll vad det är för veckodag eller vilket tid det är på dygnet. För när jag känner sug är det ju egentligen min kropp som försöker säga åt mig att "här behöver du fylla på" , eller hur? Varför inte då försöka göra som kroppen säger för en gångs skull och - fylla på.

Kan ju bli vad som helst också. Igår hade jag ett rejält sug efter äppelmos. Gick och köpte det på affären och åt tillsammans med yoghurt. Wierd mabye? Gott sa Sofies mage.

Alla är värda att njuta - även du.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 27 november 2019 13:42


Har inte använt denna plattform på länge. Har väl typ inte orkat skriva, även om jag hade varit i stort behov utav det. Blir jävligt ledsen när jag läser mina tidigare inlägg, jämför med nu och inser att "nä det har fan inte hänt så mycket i mitt liv...

Av Sofie - 13 juni 2017 20:07

Nu är det sista veckan i skolan för mig, och jag kan ju verkligen säga att tiden har gått sjukt snabbt egentligen. Den 21a augusti 2016 startade utbildningen och jag tänkte då att "men guud det är ju hur lång tid som helst kvar tills juni 2017" men n...

OMG

Av Sofie - 20 maj 2017 00:10


Asså OMG vad längesedan jag bloggade. Sjuhelsike längesedan, haha. Typ sisådär ett halvår. Det händer på något sätt så mycket saker i mitt liv, rätt mycket kaotiska saker just nu. Mycket motgångar kan man säga. Ibland stannar man upp och tänker "hur ...

Av Sofie - 29 december 2016 23:52

Hehe, hejsan svejsan. Såg igår att jag la ut mitt senaste inlägg den 3e december vilket ju var ett bra tag sedan. Jag överdriver inte när jag säger att det har varit galet mycket i skolan för mig nu innan lovet. Vi har haft många scenredovisningar , ...

Av Sofie - 3 december 2016 19:47


Har ju alltid sagt det, att jag är en enorm känslomänniska. Många har irriterat sig och stört sig på detta. Som att det inte är okej att få visa sina känslor öppet. Här i vårat samhälle i Sverige ska man helst försöka hålla allting inom sig, inte öpp...

Presentation

What doesn´t kill you makes you stronger

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Frågor


Ovido - Quiz & Flashcards