Direktlänk till inlägg 23 maj 2012

På högvarv

Av Sofie - 23 maj 2012 22:00

Nu är dagen äntligen över och jag ligger och pustar ut i soffan framför big brother med varma toast med ost och skinka lite nyponsoppa och glass i stora lass. Vilken dag det har varit! Många nya intryck. Mycket information att ta in. Många nya ansikten. Men det var faktiskt kul, och det var lite annorlundare än den andra djuravdelningen jag varit på.


Fick gå runt med en tjej som visade mig allting och berättade vad de gjorde osv, nice. Alla var riktigt trevliga och ställde mycket frågor till mig och var nyfikna och så.
Jag blev även lämnad själv vid ett antal tillfällen och fick lite eget ansvar för vissa saker vilket kändes toppen. Och det gick faktiskt helt okej också. Känner mig stolt över mig själv.
Gjorde även lite små misstag och skämde ut mig x antal gånger men jag tycker ändå inte att det var så farligt med tanke på att det var min första dag där. Vem gör inte fel då liksom? Alla gör fel.

Jag vet visserligen inte om jag får jobbet ännu, det bestäms nog inte förns om någon vecka. Men jag håller tummarna. Hoppas hoppas hoppas jag får det. Jag behöver verkligen det här jobbet. Behöver någonting som kan  motivera mig och få mig att gå framåt. Och jag insåg idag också hur otroligt viktigt det är att jag fortsätter äta bra och ordentligt för det var faktiskt ganska slitit och tungt idag. Jobbigare än jag trodde det skulle vara. Jag blev sjukt trött och pinsamt nog orkade jag inte utföra alla arbetsuppgifter så bra som jag hade velat göra. Hej klen tjej liksom. Så får jag det här jobbet blir det en stor anledning för mig att inte sluta äta igen. Att äta bra. Annars kommer jag aldrig orka med det här jobbet i längden. Jag behöver kötta till mig ganska mycket, både i fett och muskler för att kunna jobba så bra som möjligt. Jag vill ju vara duktig på jobbet. Att de ska känna sig nöjda med mig.

Har aldrig fått de här kraven på mig förr. Så på ett sätt vore det bra om jag fick jobbet. För då är jag tvungen att gå upp mer i vikt(ganska snabbt och snart också)för att klara av det. Annat var det på hdv, då gick jag upp i vikt men jag kände ändå inte riktigt att jag gjorde det för min skull utan det var mer för alla runt omkring mig.

 

Var helt slutkörd när jag kom hem och kroppen värkte. Kände att "jag behöver bygga upp mig nu". Mina muskler behöver komma tillbaka. Min kropp behöver näring. Så jag satte igång att laga mig en brak-middag, och då skojjar jag inte. En stor portion moussaka (grekisk maträtt, typ lasange) och som efterrätt åt jag jordnötsringar och glass(hej knäpp kombo). Magen stack ut som på en gravid kvinna och gjorde gööront men samtidigt kände jag att "det här var precis vad jag behövde efter denna dag". Så det va till att lägga sig i soffan och vila någon halvtimme.
Känns som jag vuxit hur mkt som helst nu men det är nog bara tankar. Snacka om att jag kommer somna gott ikväll. Haha.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 27 november 2019 13:42


Har inte använt denna plattform på länge. Har väl typ inte orkat skriva, även om jag hade varit i stort behov utav det. Blir jävligt ledsen när jag läser mina tidigare inlägg, jämför med nu och inser att "nä det har fan inte hänt så mycket i mitt liv...

Av Sofie - 13 juni 2017 20:07

Nu är det sista veckan i skolan för mig, och jag kan ju verkligen säga att tiden har gått sjukt snabbt egentligen. Den 21a augusti 2016 startade utbildningen och jag tänkte då att "men guud det är ju hur lång tid som helst kvar tills juni 2017" men n...

OMG

Av Sofie - 20 maj 2017 00:10


Asså OMG vad längesedan jag bloggade. Sjuhelsike längesedan, haha. Typ sisådär ett halvår. Det händer på något sätt så mycket saker i mitt liv, rätt mycket kaotiska saker just nu. Mycket motgångar kan man säga. Ibland stannar man upp och tänker "hur ...

Av Sofie - 29 december 2016 23:52

Hehe, hejsan svejsan. Såg igår att jag la ut mitt senaste inlägg den 3e december vilket ju var ett bra tag sedan. Jag överdriver inte när jag säger att det har varit galet mycket i skolan för mig nu innan lovet. Vi har haft många scenredovisningar , ...

Av Sofie - 3 december 2016 19:47


Har ju alltid sagt det, att jag är en enorm känslomänniska. Många har irriterat sig och stört sig på detta. Som att det inte är okej att få visa sina känslor öppet. Här i vårat samhälle i Sverige ska man helst försöka hålla allting inom sig, inte öpp...

Presentation

What doesn´t kill you makes you stronger

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Frågor


Ovido - Quiz & Flashcards