Alla inlägg den 15 december 2010

Av Sofie - 15 december 2010 17:15

Det finns en plats på jorden som jag älskar mer än någonting annat. Tyvärr har jag bara besök denna plats en gång. Det är långt att ta sig dit och krångligt samt att det kostar massa pengar. Men det är verkligen jordens underbaraste ställe.


Windhoek, huvudstaden i Namiba. Var där för lite mer än ett år sedan med några klasskompisar som jag säkert berättat en massa om redan. Det var den bästa resan jag gjort. Det kanske inte var rätt tid i livet, mådde ganska dåligt i psyket när jag åkte ner dit men sakerna jag fick uppleva. Djuren. Naturen. Människorna. Dofterna. Allting var underbart! Om jag fick en förfrågan om att åka tillbaka till samma ställe någon mer gång i framtiden skulle jag inte tveka en sekund.


      


Kan man älska ett ställe mer? Nej

Allting kändes så mycket bättre där nere. Jag blev så deprimerad när jag kom hem därifrån. Av att komma tillbaka till vardagen igen. Och som jag och mina vänner grät på vägen hem i taxin till flygplatsen. Vet inte om jag någonsin gråtit så mycket. Grät så jag skakade och ansiktet blev alldeles rött och uppsvullet.



Kände mig fri och levande där nere. Och nästa gång när jag kommer tillbaka (för jag SKA tillbaka)ska jag leva ut allting ännu mer.



Presentation

What doesn´t kill you makes you stronger

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Frågor


Ovido - Quiz & Flashcards