Alla inlägg den 2 december 2010

Av Sofie - 2 december 2010 13:58

Då börjar vi med ämne nummer 1, mig själv.


Jag heter Sofie och är 19 år. Fyller år på hösten, den 8e oktober närmare bestämt. Jag föddes i Hammarby men när jag var runt 2-års åldern flyttade min familj till Sollentuna och där har vi blivit kvar.

Jag har två yngre syskon som är 14 respektive 17 år. En bror och en syster. Sedan så har jag min lilla kisse också, Fiona. Köpte henne för ungefär tre år sedan nu från Stockholms katthem, ett ställe för övergivna/hemlösa katter.


Jag går mitt sista år på Djurgymnasiet i Stockholm där jag läser inriktningen djurpark. En udda och speciell skola, men den är väldigt rolig. Som ni kanske förstår så tycker jag väldigt mycket om djur. Mina favoritdjur är alla stora kattdjur såsom lejon, leopard, tiger och gepard men även delfiner är ett utav favoritdjuren.


På fritiden tycker jag om att dansa och spela teater. Går en teaterkurs just nu som är hur kul som helst och i vår ska jag och en kompis börja på streetdance. Just nu när jag ändå har börjat komma in lite i teatersvängarna har jag börjat gå på små statistjobb för olika tv-serier och filmer lite här och där.


När jag var yngre var jag extremt blyg och hade svårt för att titta folk i  ögonen men nu har det blivit mycket bättre och nu känner jag mig hur socal som helst. Jag älskar egentligen människor väldigt mycket och tycker det är kul att träffa nytt folk. Är väldigt öppen utav mig och kan prata på om det mesta med vem som helst. Visar även alltid vad jag känner/tycker/tänker. Hatar att gå och hålla saker inom mig.


I framtiden så vill jag antingen fortsätta med min gymnasieutbildning som jag går och läsa vidare till marinbiolog(jobba med haven och havsdjuren för er som inte kan biologiska ord :P ). Har snappat upp en skola i Göteborg dit jag gärna vill plus min drömskola som ligger i Hawaii. Men dit dröjer det nog ett tag innan jag kommer.

Eller så vill jag kanske satsa på skådespeleri. Kanske gå någon skådespelarskola i USA(har hittat en i Los Angeles som jag är helt kär i).

Eller så vill jag jobba med forskning av något slag. Kanske forska om vilda/hotade djur. Vem vet vad som kommer hända med mig?


Jag HATAR att misslyckas med saker och ting och tycker det känns jobbigt att inte alltid vara den som är bäst på allting. Vill gärna vara den som är bäst, syns/strålar mest.


Drömmer om att få flytta härifrån. Få lämna Stockholm med dess alla jobbiga minnen. Och det SKA jag lyckas med!

Av Sofie - 2 december 2010 12:27

Jag fick idén av Emelie. En lista med lite ämnen man ska skriva om varje dag. Eftersom jag redan missat första december som var igår så börjar min lista med den 2a december.


2:a december - presentera dig själv

3:e december - meningen med ditt bloggnamn

4:e december - en kändis jag vill träffa

5:e december - min favoritårstid

6:e december - mina mål/drömmar

7:e december - någonting jag vill ha mer än något annat just nu

8:e december - typ av killar jag faller för

9:e december - vad jag skulle göra om jag fick 100 000 kr

10e december - en dålig vana jag önskar jag inte hade

11e december - vad jag har i min handväska

12e december - mina föräldrar

13e december - ett roligt minne jag har

14e december - någonting jag oroar mig för

15e december - mitt favoritställe på jorden

16e december - mitt drömbröllop

17e december - en bild på mig för två år sedan

18e december - min bästa kompis

19e december - någonting jag ångrar

20a december - min första kärlek

21a december - min senaste dröm

22a december - en person jag vill byta liv med för en dag

23e december - mitt/mina andranamn och vad jag tycker om dem

24e december - min jultradition

25e december - vad jag åt idag

26e december - mina syskon

27e december - en låt som får mig att gråta

28e december - en bild på mig själv som är tagen utav någon annan

29e december - min favoritfilm

30e december - någonting som gör mig glad

31a december - mitt 2010


Det här ska bli kul :)

Presentation

What doesn´t kill you makes you stronger

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Frågor


Ovido - Quiz & Flashcards