Alla inlägg den 16 december 2010

Av Sofie - 16 december 2010 22:01

  



Som jag älskar min skola. Har sagt det många gånger men säger det igen. Den är bara så bäst ibland. Vi får göra så mycket roliga och udda saker.

Imorse var djurparkshalvan på skolans hunddagis för att lära oss lite om hur man undersöker hundarna plus hur man lägger tassbandage på dem.


Har om jag ska vara ärlig alltid varit lite rädd för just hundar under hela min uppväxt. Kanske kan bero på att jag blev biten av farmors hund när jag var liten. Iallafall så har jag en grymt stor respekt för dem och jag måste erkänna att det gjorde övningarna idag lite jobbiga. Till en början kände jag mig osäker och visste inte riktigt hur jag skulle handskas med hunden min grupp skulle arbeta med. Men det visade sig att det var typ jordens snällaste och finaste lilla hund så det gick ändå väldigt bra. Jag var en av dem i min grupp som lyckades bäst med att lägga tassbandage på hunden. Stolt eller vadå?   


Ännu en rädsla som har börjat avta lite nu. I slutet av lektionen var jag knappt rädd alls längre.



Av Sofie - 16 december 2010 21:53

Jag vet inte ens om jag vill gifta mig. Gillar inte den där tanken på att man blir så låst. Men om jag nu skulle gifta mig tror jag inte att jag vill ha ett sånt där gigantiskt bröllop med 100 gäster utan helldre ett litet bröllop i trädgården med några få utvalda bara. De som står mig närmast.

Jag ska ha en lång vit klänning med stort släp och ha en skara små söta barn som ska gå och hålla upp släpet efter mig. Långt löshår ner till rumpan såklart.


Bröllopsresan ska gå till något varm och exotiskt ställe. Kanske Brasilien? Ett besök i regnskogen låter ju inte fel.


Men förmodligen blir det aldrig något bröllop för mig. Inte min grej som sagt.


PUSS

Presentation

What doesn´t kill you makes you stronger

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Frågor


Ovido - Quiz & Flashcards