Direktlänk till inlägg 29 augusti 2013

Ibland får man en stund utav lycka.

Av Sofie - 29 augusti 2013 00:08

Jag kan inte riktigt med ord beskriva min dag. Jag har haft en helt magisk dag. Helt klart topp 3 under sommaren, eller förresten, top 3 under hela året hitills. Jag har känt mig glad och lycklig idag. Skrattat från hjärtat. Jag är så glad att jag valde att inte helt ge upp i våras, att jag valde livet, även om det gör ont ibland.
För det första har jag träffat Angelica som jag inte sett på år och dagar. Jag insåg idag att jag saknat henne riktigt mycket. Och jag är så glad att hon ville hänga med mig idag. Vi var på Grönan för att se årets upplaga utav Rockbjörnen. Ett pris till svenska artister för er okunniga.

Innan själva konserten(kan man säga så?) fick vi ett par timmar att spendera på Grönan. Och eftersom att det var vardag var köerna minimala och vi kunde rusa in och ut på alla möjliga attraktioner. Hade glömt bort att det var vardag nu eftersom jag för tillfället inte har något jobb. Dagarna flyter liksom in i varandra. Det hade lika gärna kunnat varit söndag idag. Eller fredag.

Trotsade min rädsla och åkte eclipse. Och jag som är höjdrädd. Hur tänkte hon där kan man ju undra men det gick faktiskt hur bra som helst. Även fast jag befann mig cirkus 100 meter upp i luften. Men det var rent utav härligt. Jag tror jag har funnit min nya favorit åk-attraktion nu.

Sedan kom konserten (?) då. Underbart. Mer än underbart. Uppfyllde mer än mina förväntingar. Åter igen tack Angelica att du hängde med. Jag kan inte riktigt säga vem som var bäst. Alla var bra på sina sätt. Vi stod väldigt långt fram och såg rätt bra.

Efterråt fick jag träffa en speciell person jag beundrat och sett upp till väldigt länge. En person vars resa inspirerat och peppat mig till att välja livet. Sanna Bråding. Jag trodde knappt mina ögon då jag faktiskt fick gå backstadge och träffa henne. Prata med henne. Vad har jag gjort för fint för att förtjäna det? Jag vet inte om ett hjärta kan sprängas utav lycka. För just nu känns det så. Jag behövde den här kvällen.
Även om det kommer komma jobbiga dagar framöver och ångesten kommer knacka på ska jag försöka leva på alla dessa känslor jag känner just nu.

"För jag ska inte dö nej" "det är aldrig över för mig"  (var bara tvugnen att citera lite Håkan Hellström låtar, tyckte de passade bra in här som slut på detta inlägg)

 
 
Ingen bild

Tisa

29 augusti 2013 19:35

Härligt att läsa om din fina dag!
Jag är också glad att du valde livet, Sofie. Visst ibland kommer jobbiga dagar, vissa tunga som bly. Fast livet kan vara rätt fint också! Kram till dig.



Sofie

29 augusti 2013 20:23

Ja det är härligt när man har flyt =)
Kram tillbaks!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 27 november 2019 13:42


Har inte använt denna plattform på länge. Har väl typ inte orkat skriva, även om jag hade varit i stort behov utav det. Blir jävligt ledsen när jag läser mina tidigare inlägg, jämför med nu och inser att "nä det har fan inte hänt så mycket i mitt liv...

Av Sofie - 13 juni 2017 20:07

Nu är det sista veckan i skolan för mig, och jag kan ju verkligen säga att tiden har gått sjukt snabbt egentligen. Den 21a augusti 2016 startade utbildningen och jag tänkte då att "men guud det är ju hur lång tid som helst kvar tills juni 2017" men n...

OMG

Av Sofie - 20 maj 2017 00:10


Asså OMG vad längesedan jag bloggade. Sjuhelsike längesedan, haha. Typ sisådär ett halvår. Det händer på något sätt så mycket saker i mitt liv, rätt mycket kaotiska saker just nu. Mycket motgångar kan man säga. Ibland stannar man upp och tänker "hur ...

Av Sofie - 29 december 2016 23:52

Hehe, hejsan svejsan. Såg igår att jag la ut mitt senaste inlägg den 3e december vilket ju var ett bra tag sedan. Jag överdriver inte när jag säger att det har varit galet mycket i skolan för mig nu innan lovet. Vi har haft många scenredovisningar , ...

Av Sofie - 3 december 2016 19:47


Har ju alltid sagt det, att jag är en enorm känslomänniska. Många har irriterat sig och stört sig på detta. Som att det inte är okej att få visa sina känslor öppet. Här i vårat samhälle i Sverige ska man helst försöka hålla allting inom sig, inte öpp...

Presentation

What doesn´t kill you makes you stronger

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Frågor


Ovido - Quiz & Flashcards