Direktlänk till inlägg 31 december 2013

2013 review jul-dec

Av Sofie - 31 december 2013 15:25

Juli
Jag började våga mig ut lite mer. Försökte ignorera min kroppsångest och hitta på roliga saker som skulle få mig att inte tänka så mycket. Jag började jobba på Stockholms katthem som jag gjort tidigare i mitt liv och katterna där fick mitt hjärta att börja bulta igen och fick mig att börja se på en framtid igen.   
Mitt hjärta Emma kom till mig över en helg och vi hade det jättemysigt. Promenad på stan, skansenbesök och bad. Jag kunde fokusera lite på annat när hon var vid min sida. Den värsta ångesten höll sig borta då.

     

Augusti
Mitt jobb på Karolinska slutade och jag föll åter igen ner i den där gropen av meningslöshet där jag kände att jag varken hade ett liv eller en framtid. Jag är en som ständigt vill ha saker på gång och när jag inte har det kommer paniken igång.
Jag började ta kontakt med Angelica igen efter ca 1½ år ifrån henne. Jag var nervös. Skulle det kännas som förut? Var det ens möjligt att återuppta kontakt igen? Vi träffades och spenderade en heldag på Grönalund där vi såg på Rockbjörnen. Det var fantastiskt. Vi hade superkul och jag insåg hur jävla mycket jag saknat henne. Jag fick även kontakt med en stor förebild till mig, Sanna bråding.

 

September
Jag började återkomma lite till livet igen. Månaden startade med att jag åkte ner till Emma för att överraska henna på hennes födelsedag. Det var riktigt roligt och jag hoppas hon blev glad. Sedan började jag även ta  upp statistandet som jag höll på med för några år sedan. Jag insåg snabbt hur mycket jag tycker om den där underbara branschen.

Jag träffade många roliga nya människor denna månad. B.la . Jonas, en helt superhärlig kille som nu blivit en utav mina närmsta vänner. Jag gjorde mycket tv-jobb åt programmet Partaj och även lite för Hellenius Hörna.

   

Oktober
Jag fortsatte med skådespelar/statistjobben. Jag valde även här att påbörja en behandling på Capio där jag gick 2-3dagar/veckan. Jag var väldigt skeptisk till en början och kände mig inte "värd" en plats där, speciellt eftersom jag nu låg på en normalvikt. Men jag provade ändå och märkte snabbt hur bra jag tyckte att det var.

Fick i samband med detta nytt jobb, på min kompis djuraffär där jag hjälpte till ibland.

  I slutet av oktober var jag med om ett fruktansvärt trauma som än idag påverkar mig.

November
Var väldigt ledsen och nedstämd pga traumat som hänt mig. Mådde så dåligt att jag åter igen tog en överdos tabletter och hamnade på akuten. Kände mig misslyckad och äcklig. Tappade hoppet om livet, igen.

Tog en paus ifrån Capio och hade någon vecka då jag bara låg i sängen. Tack vare otroligt fina vänner som försökte få med mig på roliga saker orkade jag leva vidare. Jonas och jag började en skådespelarkurs som var hur rolig som helst och drog även med mig på diverse inspelningar hit och dit.

 






 
 
Angelica

Angelica

31 december 2013 16:47

Jag är jätteglad att vi tog upp kontakten igen, att du hörde av dig till mig. Och dagen på Grönan var ju bäst! :D vi får se till att träffas mycket nu under det kommande halvåret :)<3

http://www.lovebyagge.blogg.se

 
Ingen bild

Jonas

18 februari 2014 15:30

@november

vetu att jag aldrig egentliggen hade gått på alla onödiga inspelningar & allt vad det nu var? Jag gjorde det för att du fungerar som jag så jag visste du behövde det, för mycket osocialt skulle skada mig (även fast jag ofta känner att det är PRECIS det jag vill, så vet jag av erfarenhet att det inte är bra för mig - det är som att välja den lätta dåliga vägen över den svåra bra vägen)

Du är OTROLIGT bra på att ta dig genom allt skit som händer dig, du är en sann inspiration för alla! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 27 november 2019 13:42


Har inte använt denna plattform på länge. Har väl typ inte orkat skriva, även om jag hade varit i stort behov utav det. Blir jävligt ledsen när jag läser mina tidigare inlägg, jämför med nu och inser att "nä det har fan inte hänt så mycket i mitt liv...

Av Sofie - 13 juni 2017 20:07

Nu är det sista veckan i skolan för mig, och jag kan ju verkligen säga att tiden har gått sjukt snabbt egentligen. Den 21a augusti 2016 startade utbildningen och jag tänkte då att "men guud det är ju hur lång tid som helst kvar tills juni 2017" men n...

OMG

Av Sofie - 20 maj 2017 00:10


Asså OMG vad längesedan jag bloggade. Sjuhelsike längesedan, haha. Typ sisådär ett halvår. Det händer på något sätt så mycket saker i mitt liv, rätt mycket kaotiska saker just nu. Mycket motgångar kan man säga. Ibland stannar man upp och tänker "hur ...

Av Sofie - 29 december 2016 23:52

Hehe, hejsan svejsan. Såg igår att jag la ut mitt senaste inlägg den 3e december vilket ju var ett bra tag sedan. Jag överdriver inte när jag säger att det har varit galet mycket i skolan för mig nu innan lovet. Vi har haft många scenredovisningar , ...

Av Sofie - 3 december 2016 19:47


Har ju alltid sagt det, att jag är en enorm känslomänniska. Många har irriterat sig och stört sig på detta. Som att det inte är okej att få visa sina känslor öppet. Här i vårat samhälle i Sverige ska man helst försöka hålla allting inom sig, inte öpp...

Presentation

What doesn´t kill you makes you stronger

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Frågor


Ovido - Quiz & Flashcards