Direktlänk till inlägg 10 december 2010

Judendom och mysigt sällskap

Av Sofie - 10 december 2010 19:46

Idag är det den 10e december - och jag har varit ledig ifrån skolan. Rätt skönt faktiskt. Jag tror jag behövde det. Älskar mig skola mer än allt på jorden men ibland blir det ändå bara för mycket. Har blivit pepprad med tusentals olika uppgifter av alla lärarna i skolan, som de dessutom förväntar sig att jag ska göra klart innan jullovet - som är om ca 2½ vecka.


Ursäkta men hur i helvete tänker de? Tror de att jag är någon supermänniska som klarar allt? Svar NEJ. Nog för att jag klarar mycket men där går gränsen.

Fick ett litet nervsammanbrott igår och bokstavligt talat  började störtgråta under en utav lektionerna. Det var längesedan jag grät så mycket som jag gjorde igår. Har hållt alla känslor inom mig under en längre period. Glömt bort hur det är att  känna sig ledsen. Ignorerad alla ledsamma tankar. Men nu brast allt på en gång och jag såg ut som en ledsen liten pandabjörn där jag satt i skolbänken. Dock en liten söt panda ;).


Som tur var så såg en utav mina lärare att jag var ledsen när nästa lektion skulle börja. Och vad gör inte den underbara människan då? Jo när hon startat upp lektionen frågar hon mig om vi kan gå ut och sätta oss utanför klassrummet, tittar mig i ögonen och säger:
Hur är det Sofie? Är allt som det ska? Jag såg att du såg lite ledsen ut i klassrummet. Ville bara kolla så att det var bra med dig.

 Jag menar... kan man ha en mer underbar lärare eller vadå? Hon förvånar mig varje gång. Har aldrig haft henne förut eftersom hon är ny på skolan för i höst och hon är nog den enda utav mina lärare som inte är jobbiga just nu. Den enda som inte vet så jättemycket om min bakgrund och är sådär jobbigt beskyddande. Dessutom är hon ung och härlig att snacka med. Som en tjejkompis nästan. Haha. Nåväl. Tack vare henne kändes allt med skolan lite bättre. Hon hjälpte mig att få någon liten struktur på alla mina arbeten iallafall. Så nu vet jag vad jag ska börja jobba med.


Ska plugga på judendomen har jag bestämt mig för. Nästa vecka är det ju prov för min del och visst kan jag tycka att det känns lite taskigt. Min klass fick 3 månader ungefär på sig inför det provet, jag får väl kanske 2½ vecka. Men vad tusan, det ska funka ändå.


Har spenderat en stund inne i stan med min nya vän Louise idag. En supermysig och härlig tjej. Gillade henne redan från första sekund. Ni vet när man träffar en person och bara känner att det klickar liksom. När alltid känns helt rätt. Det är väl ungefär så jag känner med Louise. Det känns BRA att vara i hennes sällskap om vi säger så och jag hoppas hon känner snarlikt, så hon inte typ hatar mig eller något i den stilen iallafall.

Snackade om allt mellan himmel och jord. Men som tiden rann iväg. Tyckte det kändes som 10 minuter med henne och ändå hade det gått runt 90 minuter. Men tiden går ju snabbt när man har kul.


Är helt själv nu hemma i min lägenhet. Mamma och syskonen har åkt till Dalarna. Har nyss vart ute och hyrt en film så den ska jag titta på ikväll. Jag, tv;n och ett paket glass blir det ikväll. Mer judendom orkar jag inte plugga iallafall. Kommer snart förvandlas till en jude om jag läser mer.  Nä , resten får jag ta imorgon.


<3


 
 
Ingen bild

Louise

12 december 2010 18:56

Det var supermysigt Sofie :)

 
Ingen bild

Josefin

16 december 2010 18:01

"Mer judendom orkar jag inte plugga iallafall. Kommer snart förvandlas till en jude om jag läser mer" Gud va jag skratta när ja läste det ;D

Sofie

16 december 2010 21:26

Haha. I know. Men det är ju sant ju. Har läst så himla mycket om det. Drömde att jag var jude igår också. Knas XD

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 27 november 2019 13:42


Har inte använt denna plattform på länge. Har väl typ inte orkat skriva, även om jag hade varit i stort behov utav det. Blir jävligt ledsen när jag läser mina tidigare inlägg, jämför med nu och inser att "nä det har fan inte hänt så mycket i mitt liv...

Av Sofie - 13 juni 2017 20:07

Nu är det sista veckan i skolan för mig, och jag kan ju verkligen säga att tiden har gått sjukt snabbt egentligen. Den 21a augusti 2016 startade utbildningen och jag tänkte då att "men guud det är ju hur lång tid som helst kvar tills juni 2017" men n...

OMG

Av Sofie - 20 maj 2017 00:10


Asså OMG vad längesedan jag bloggade. Sjuhelsike längesedan, haha. Typ sisådär ett halvår. Det händer på något sätt så mycket saker i mitt liv, rätt mycket kaotiska saker just nu. Mycket motgångar kan man säga. Ibland stannar man upp och tänker "hur ...

Av Sofie - 29 december 2016 23:52

Hehe, hejsan svejsan. Såg igår att jag la ut mitt senaste inlägg den 3e december vilket ju var ett bra tag sedan. Jag överdriver inte när jag säger att det har varit galet mycket i skolan för mig nu innan lovet. Vi har haft många scenredovisningar , ...

Av Sofie - 3 december 2016 19:47


Har ju alltid sagt det, att jag är en enorm känslomänniska. Många har irriterat sig och stört sig på detta. Som att det inte är okej att få visa sina känslor öppet. Här i vårat samhälle i Sverige ska man helst försöka hålla allting inom sig, inte öpp...

Presentation

What doesn´t kill you makes you stronger

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Frågor


Ovido - Quiz & Flashcards