Direktlänk till inlägg 31 december 2010

2010 i ord och bilder (2)

Av Sofie - 31 december 2010 08:03

Då fortsätter vi.


Juni

Jag började få komma hem på permissioner och få sova hemma. Till en början bara korta stunder men sedan mer och mer. Månaden började med att jag fick åka hem och se min klass ta studenten. Det var med tårar i ögonen. Jag var glad för deras skull men kunde samtidigt inte sluta tänka på att det kunde ha varit jag som stått där med studentmössa och allt. Gjorde ont innuti.


Rullstolen togs bort och jag var jordens lyckligaste. Firade med att åka upp till farmor över några dagar. Sedan blev det Dalarna med familjen för att fira midsommar där. 
Gick från heldygnsvård till dagvård, var bara på kliniken på vardagar och jag bytte behandlare från P till A.


          


Juli

En fri månad. Min behandlare gick på semester så jag gav mig själv semester därifrån också. Över tre veckor varade semestern. Spenderade många dagar med min vän Marie och tog även upp mycket kontakt med min barndomsvän Alexandra. Så underbart att äntligen hitta tillbaka till dem igen. Blev även en sväng upp mot Furuvik med en kompis. Var otroligt social den här månaden.


Ur matynpunkt var den här månaden nog inte den bästa. Blev mycket slarv och jag åt inte som jag skulle. Blev mycket uppsjutna måltider och ibland gick det t.o.m hela dagar utan att jag knappt åt någonting alls. Det var inte med flit alla gånger, utan jag glömde helt enkelt bara bort att äta. MEN, jag lärde mig samtidigt äta saker som jag inte ätit på länge.
Blev mycket fika och glass den här måndan, som jag inte ätit på de senaste 7-8 åren. Så det var en positiv sak iallafall.

           



Augusti

Sommaren led mot sitt slut. Fick skäll ifrån mando eftersom jag inte skött maten helt till 100% och gått ner lite i vikt.


Gick på upproppet i skolan och började i min nya klass. Kändes lite småjobbigt till en början eftersom jag inte kände så många av dem.

Fick inte gå heltid i skolan till en början. Gick enbart två kurser.


      


September

Skolan fortsatte. Gick fortfarande 2 kurser i veckan. Men nu började jag även vara med klassen lite mer, kände att jag kom in i gruppen lite bättre. Var tex ute och hade fältstudie en dag och började äta lunch tillsammans med klassen. Det kändes barnsligt pinsamt till en början men jag var också lycklig och glad över att spendera mer tid med dem.


Förändringarnas månad. Började nu hitta motivationen och kunde verkligen känna hur jag ville bli bättre. Inte för någon annasn skull, utan för min skull. Så jag kämpade på.


Gjorde krogdebut med en klasskompis och började på teater. Mycket nytt men också lärorikt.

     


Oktober

Firade min 19e födelsedag  och ÅT av tårtan! De ni ;)

Mina klasskompisar åkte ut på praktik i början av månaden så jag blev ensam kvar i skolan. Spenderade mycket mer tid där nu. Praktiskt taget varje dag. Jobbade otroligt mycket med att göra ikapp arbeten jag låg efter i. Var inte alls mycket på mando längre. Knappt alls. Började nästan glömma att den världen existerade.


Började gro mitt skådespelarintresse mer och mer. Fick lite småjobb och gladdes mycket åt det.


      



November

Början av månaden var helt otrolig. Fick vara med om en sån cool grej som jag alltid önskat mig. Träffade så mycket nya häftiga människor. Lasse Åberg, Johan Rheborg, m.fl

La till fler kurser i skolan som vid slutet av månaden blev fulltid i skolan. Tog genom skolan 4-hjulings körkort.

Tog även ännu mer kontakt med tjejerna i klassen och hade en riktig mysig sleepover en helg.


             



December

Det hände egentligen ingenting jättenytt. Jag och en klasskompis var med som statister för svenska hjältat-galan av Mark Levengood himself och fick som tack för det en inbjudan till själva galan. Där såg vi kändisar som; Pernilla Wahlgren, Lill-Babs, Caroline Af Ugglas, Pia Johansson och fler.


Var fulltid i skolan nu men hade som sagt fortfarande saker att jobba ikapp. Gjorde ett stort och jobbigt prov som jag övade veckor inför.


Lärde känna ett gäng nya fina människor som jag var ute och fikade med.


           



Det är mitt 2010.

2011 kikar fram bakom hörnet. Men vet ni. Jag är inte rädd alls inför framtiden. 2010 har varit det värsta året någonsin så vad som än händer vet jag att 2011 aldrig kommer bli lika dåligt. Klarade jag av det kan jag klara vad som helst.

Gott nytt år kära vänner ♥






 
 
Ingen bild

Kristin W.

1 januari 2011 23:39

Klickade runt på facebook och kom in på din blogg via länk du lagt upp. Ville bara kommentera att det är otroligt starkt av dig att vara såhär öppen och ärlig. Fortsätt kämpa!

 
Ingen bild

Du är fantastisk!

2 januari 2011 21:33

Du är helt otrolig! kämpa på!
Livet är ingenting som man ska slösa bort,tänk att just DU har fått ditt liv. När du dör kanske du aldrig kommer att vara just DU. Du kanske inte ens minns nånting. Just du! Vilket mirakel att just du finns. Tänk så. Kämpa vidare, du är modig att kunna klara av dethär, att kunna skriva om det. Jag blir djupt berörd när jag läser din blogg.
Önskar all min lycka till dig sofie! ♥

tjej 12 år

 
J

J

4 januari 2011 15:42

Hej! Jag är lite nyfiken på hur mycket du vägde när du var inlagd på Mando? Hur mycket väger du idag och hur lång är du? Jag förstår om du inte vill svara, om du vill kan du kanske bara säga ditt bmi nu och då :)

Ta han om dig! kram :)

http://painfulsecrets.bloggplatsen.se

Sofie

6 januari 2011 23:54

Alltså. Pratar gärna inte vikt. Tycker bara det är sjukt. Dessutom får man inte veta sin vikt på mando så jag vet inte vad jag väger varken nu eller vad jag vägde då.
Vet bara att jag hade ett bmi på strax under 11 när jag kom in. Och nu har jag ingen aning.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 27 november 2019 13:42


Har inte använt denna plattform på länge. Har väl typ inte orkat skriva, även om jag hade varit i stort behov utav det. Blir jävligt ledsen när jag läser mina tidigare inlägg, jämför med nu och inser att "nä det har fan inte hänt så mycket i mitt liv...

Av Sofie - 13 juni 2017 20:07

Nu är det sista veckan i skolan för mig, och jag kan ju verkligen säga att tiden har gått sjukt snabbt egentligen. Den 21a augusti 2016 startade utbildningen och jag tänkte då att "men guud det är ju hur lång tid som helst kvar tills juni 2017" men n...

OMG

Av Sofie - 20 maj 2017 00:10


Asså OMG vad längesedan jag bloggade. Sjuhelsike längesedan, haha. Typ sisådär ett halvår. Det händer på något sätt så mycket saker i mitt liv, rätt mycket kaotiska saker just nu. Mycket motgångar kan man säga. Ibland stannar man upp och tänker "hur ...

Av Sofie - 29 december 2016 23:52

Hehe, hejsan svejsan. Såg igår att jag la ut mitt senaste inlägg den 3e december vilket ju var ett bra tag sedan. Jag överdriver inte när jag säger att det har varit galet mycket i skolan för mig nu innan lovet. Vi har haft många scenredovisningar , ...

Av Sofie - 3 december 2016 19:47


Har ju alltid sagt det, att jag är en enorm känslomänniska. Många har irriterat sig och stört sig på detta. Som att det inte är okej att få visa sina känslor öppet. Här i vårat samhälle i Sverige ska man helst försöka hålla allting inom sig, inte öpp...

Presentation

What doesn´t kill you makes you stronger

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Frågor


Ovido - Quiz & Flashcards